Scházíme se každý čtvrtek od 16.30 do 18 hodin v bývalé ZŠ Komenského.
Výlet do Sebnitz

Takže první výprava našeho kroužku se vydařila více než dobře. Počasí sice bylo krajně ošklivé, ale jelikož se naše aktivita odehrávala především uvnitř, tak v zásadě nevadilo, že z nebe chvílemi padaly věci, jež pravděpodobně nemají ani slušný název.

Vyrazili jsme dle plánu v 8 hodin ráno od Jedničky celkem v 7 lidech dvěma auty. Cesta vedla přes Jičín, Turnov a Liberec. Zastavili jsme se v Kunraticích u Cvikova u bývalé staniční budovy zrušené tratě Svor - Jablonné v Podještědí.
PICT0727edit2.jpg
PICT0729edit2.jpg
Potom jsme po mírném bloudění po horských silničkách konečně dorazili na místo. Tentokrát nebyla sice továrna Tillig pro exkurzi otevřena, zato muzeum, v jehož prostorách probíhala zvláštní prodejní akce bylo přístupné zdarma. Možnost nákupu modelů za velmi zvýhodněné ceny a zejména výprodej náhradních dílů byl obrovským lákadlem pro desítky modelářů velmi často z Čech. Proto se u vchodu vytvořila dlouhá fronta. Nutno říci, že organizace byla vedena s německou precizností, takže do budovy byl vpuštěn další člověk až tehdy, když ji jiný opustil. Stejným způsobem probíhala regulace provozu v samotné místnosti s výprodejem. Při čekání jsme se ve frontě střídali, takže všichni mohli v pohodlí projít muzeum modelové železnice zaměřené především na velikost TT, jejíž je firma Tillig dominantním světovým výrobcem.
Budova muzea a obchodu
Budova muzea a obchodu
Hlavní brána továrny Tillig
Hlavní brána továrny Tillig
IMG_5525edit.jpg
IMG_5524edit.jpg
PICT0741edit2.jpg
PICT0739edit2.jpg
PICT0733edit2.jpg
PICT0735edit2.jpg
PICT0737edit2.jpg
PICT0742edit2.jpg
PICT0744edit2.jpg
PICT0745edit2.jpg
IMG_5516edit.jpg
IMG_5519edit.jpg
IMG_5507edit.jpg
IMG_5521edit.jpg
Po několika hodinách čekání jsme konečně pronikli do prodejní místnosti. Ocitli jsme se rázem v modelářském ráji. Část nabízeného sortimentu zjevně pocházela ještě z dob NDR a ceny byly naprosto neodolatelné. Rázem jsme zjistili, že námi přinesená zavazadla mají zoufale nedostatečnou kapacitu. Prodávajíci ale počítali se vším, proto pro výběr zboží zapůjčovali krabice od zeleniny a nakonec při placení dali vše do (často mnoha) igelitových tašek. Nabídka náhradních dílů byla obrovská, ceny symbolické, spíš bylo třeba zachovat chladnou hlavu a nebrat úplně každou zbytečnost.

Na tomto místě bychom chtěli poděkovat panu Petru Janákovi za sponzorský dar ve výši 20 €, díky němuž jsme mohli pro kroužek zakoupit mimo jiné

24 stromků - borovic
PICT0754edit2.jpg
Kompletní novou karoserii pro T679.2 v provedení DR
PICT0751edit2.jpg
2 nové karoserie pro lokomotivy V36
PICT0752edit2.jpg
PICT0753edit2.jpg
Nakolejovač vozidel a mnoho dalších drobností (dvojkolí, originální šroubky, atd.)
PICT0755edit2.jpg
Tyto díly umožní rekonstrukci několika našich klubových vozidel na stav blížící s novému modelu. Stromky budou použity především na dioramatu H0.

Po opuštění modelářského obchodu jsme ješte navštívili nádraží v Sebnitz a po poradě ovlivněni náhlou změnou počasí k lepšímu (jež se ale ukázala jako velmi přechodná) jsme zajeli na nedaleké nádraží Neustadt (Sachs). Tam jsme si ve smesi sněhu s deštem prohlédli 2 motorové soupravy Desiro firmy Siemens, jež zajišťují osobní dopravu na místních tratích v mnoha oblastech Německa a poté jsme již vyrazili k domovu stejnou cestou, jako jsme přijeli. Do Dvora Králové jsme dojeli kolem 20 hodiny, takže i předběžný časový plán vcelku vyšel.
Výlet do místa zrodu většiny modelů velikosti TT se vydařil, možnosti nákupu předčily všechna očekávání. Po velmi dobré zkušenosti s našimi chlapci, kteří byli po celou dobu velmi ukáznění na sebe jistě další výlet nedá dlouho čekat. Příště doufám pojedeme vlakem!

12.4.2010
-munro-

 
Nechte si zasílat novinky přímo do Vaší emailové schránky
Opište prosím kontrolní kód "2593"
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one