Scházíme se každý čtvrtek od 16.30 do 18 hodin v bývalé ZŠ Komenského.
Vestavba šachty spřáhla u vozů Bi30

Ve velkém daru od manželů Slezákových jsme získali mimo jiné soupravu osobních vozů typu Bi30 a služební vůz Pwi30. Stav skříní osobních vozů byl nevalný, jen u jediného byla střecha, navíc jde o provedení z první půlky 60.let s průběžným uložením spřáhel. Na výletě v Sebnitz se nám ale podařilo mj.zakoupit 2 skříně jakožto kazové z výroby (nekompletní popisy) za symbolickou cenu. Proto byla podniknuta zásadní rekonstrukce.

Největším problémem se ukázala demontáž rámů. byly totiž velmi festovně přilepeny a přes 40let starý plast byl ještě křehčí, než v době svého vzniku. Nakonec se to s použitím mírného násilí podařilo, naštěstí bylo potřeb zachovat jen jednu původní skříň. Ve starém rámu byl vytvořen prostor a do něj vlepeny šachty pro spřáhlo na pružinku vytěžené z různých stavebnic provenience LPH Jičín.

Do nových skříní stačilo doplnit imitaci oken v provedení BTTB, čili jen hladká plocha bez rámů se zabíleným okénkem záchodu - skvěle posloužil obal od CD, upravit mírně skříň pro instalaci původních závaží a dále srovnat původní zdeformované plechové schůdky a zábradlíčka a vše dohromady slepit. Služební vůz naštěstí už šachtu měl, takže riskantní demontáž nebyla nutná.

Tímto jsme získali krásnou osobní soupravu vhodnou jak k naší zatím jediné velké páře BR23.1111 tak k V36 potažmo i BR110.
Ramy.jpg
Vozy1.jpg
Vozy2.jpg
Výměna spřáhel vozů AB4üpe

V rámci sjednocení typu spřáhel vozidlového parku na očková BTTB (drtivá většina  našich vozidel je jimi osazena) byla zahájena výměna u vozů, kde není uložení na pružinku ale napevno.

Naštěstí zejména u rychlíkových vozů jde o celkem snadnou opraci. U výše jmenovaných jsou sice podvozky nerozebíratelně zanýtované v rámu vozu, ale jemným nástrojem je možné odehnout packy plíšku schůdků přidržujícího spřáhlo a toto vyjmout. Pak stačí odříznout plastový čep, který původní spřáhlo držel namístě, plíšek schůdků vrátit zpátky a do vzniklé štěrbiny vlepit standartní očkové spřáhlo. Jeho výška je sice na dolní hranici tolerance, ale provozní potíže to nepřináší. Samozřejmě nelze realizovat jízda nárazník na nárazník, ale instalace kinematiky je řádově složitější záležitost. Stejně tak instalace nového spřáhla Tillig by byla mnohem náročnější - narozdíl od původního BTTB nesnese "zemědělské tolerance" přesnosti usazení.

Ve stejném duchu proběhla rekonstrukce vozů typu Y/B70, neboť všechny 4 (3x ABm, 1x Postw) jsou osazeny podvozky starší konstrukce s čepovým vedením dvojkolí a pevným uložením spřáhla..
PICT0916edit.jpg
PICT0914edit.jpg
Nechte si zasílat novinky přímo do Vaší emailové schránky
Opište prosím kontrolní kód "9320"
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one